Yaz Aylarında Saglığını Koruman İçin 6 İpucu


Kategori: İyi Yaşa
Yaz ayları geldi çattı!

Deniz, kum, güneş derken farkında olmadan sağlığımızı ikinci plana atıyoruz. Oysa en fazla susuz kaldığımız ve güneş ışınlarına maruz kaldığımız dönem yaz mevsimi. Dolayısıyla kendimize ve sağlığımıza çok daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor. İşte sana bu yazı sağlık dolu geçirmen için birkaç ipucu!


Susuz Kalma !


Özellikle öğle zamanı mutlaka yarım saatte bir su içmeye özen göstermelisin. Kış aylarında günde 2 litre su içmek yeterli olabilir ancak yaz mevsiminde çok daha fazla terleyeceğinden bu miktarı 3 litreye kadar çıkarabilirsin.


Güneşin Zararları Saymakla Bitmiyor


Sağlığın için mutlaka ama mutlaka dikkat etmen gereken maddedeyiz şimdi. Yaz aylarında tatile gitmek ve bronzlaşmak her ne kadar kulağa hoş gelse de sağlık güzellikten önce geliyor. Bu sebepten öğlen saat 12 ile 4 arası güneşe çıkmamaya dikkat etmelisin. 


Posalı Besin Tüketimi


Posalı besinler hem çok sayıda vitamin ve mineral barındırdıkları hem de soğuk tüketilebildikleri için yaz aylarında ter yoluyla kaybettiğin mineralleri geri almanı sağlayacak. Bağırsakları düzenledikleri için de sıcaklık değişimden dolayı değişen sinirim döngünü yeniden düzene sokacak.


Cilde Özen !


Yalnızca yaz aylarında değil, kış aylarında da güneşe maruz kaldığımız için cildimize yılın 365 günü dikkat etmemiz gerekiyor. Güneşin kuruttuğu ciltte kırışıklıklar ve lekelerin oluşması işten bile değil! Bu sebepten hem kendini güneşin zararlı ışınlarından korumak hem de cildine gelebilecek zararları önleyebilmek adına mutlaka E vitamini içerikli ve yüksek faktörlü (30+) güneş kremleri kullanmalısın.


Sulu Gıdalar


Bu maddeyi uygulamak o kadar da zor değil. Çünkü yaz demek kavun ve karpuz demek! Bünyesinde %60’tan fazla su barındıran yiyecekleri tüketmen hem kendini gün boyu daha canlı hissetmeni sağlayacak hem de ter yoluyla kaybettiğin sıvı miktarını dengeleyecek.


Sporu Akşama Bırak


Yaz aylarında spor yapmak zor olabilir, biliyoruz. Bu sebepten yürüyüş, koşu gibi açık hava sporlarını akşamüzeri saat 6’dan sonra yapmanda fayda var. Sabahları spor yapmak yüksek tansiyon riskini artıracağı için, güneş battıktan sonra hafif bir spor yaz aylarında sağlığını korumana yardımcı olacak.




Benzer İçerikler

Ferdi Kaza Sigortası Hakkında Bilmen Gereken 5 Önemli Madde

Oldukça kapsamlı bir sigorta türü olan ferdi kaza sigortası, genel tanımı dışında birçok farklı detayı da içeriyor.

‘’İyi Yaşa’’mak Çok Kolay! Nasıl Mı?

İyi yaşamak tüm dış etkenlerden bağımsız bir olgu, çok kolay ve sadece senin elinde.

Emekliliğinizi Keyifle Geçirmek Hayal Değil

Çalışma hayatınız süresince elde edebileceğiniz birikimler ve bu birikimleri değerlendirme yollarınız birbirinden farklı seçeneklerden oluşuyor.

Hesaplama Araçları

İyi Yaşa Hayat Sigortası Prim Hesaplama

Hesaplamaya Başla

Eğitimmatik

Hesaplamaya Başla

Bize Ulaş

Lütfen aramak istediğin acenteyi seç