Su İçmek Neden Önemli?


Kategori: 7’den 70’e
​Hemen her gün life-style dergilerde ve bloglarda su içmenin faydalı olduğu ile ilgili bilgiler görüyoruz.

“Aman dikkat edin! Günde en az 2 litre su içmelisiniz!” diyenlerden, işin ucunu kaçırıp “Yetmez! 3,5 litre için!” diye ısrar edenlere kadar herkes su içmek ile ilgili bir şeyler söylüyor. Biz de seni doğru bilgilendirmek amacıyla aklındaki “Günde ne kadar su içmeliyim?”, “Çok fazla su içersem bir zararı olur mu?”, “Sürekli su içmemizi öğütlemelerinin altında yatan nedenler neler?” gibi sorulara cevap vermek amacıyla birkaç faydalı bilgi derledik:

Vücuttaki su dengesini sağlamak

Vücudumuzun %60'ı sudan oluşuyor. Beynimiz ve akciğerlerimizdeki su oranı ise %90. Gün içerisinde yaşadığımız %2'lik bir kayıp bile vücudumuzun alkali dengesinde oynamalara neden oluyor. Bu sebepten özellikle yaz aylarında vücudunun su dengesini sağlaman amacıyla su içmen çok önemli!

Beyin fonksiyonlarının doğru çalışması için gereken şey; su!

Araştırmalara göre, vücudumuzda meydana gelen %1,36'lık bir su kaybı, baş ağrısı, dikkatsizlik ve anksiyeteye sebep oluyor. Gün içerisinde eğer kendini halsiz hissediyorsan yapman gereken birkaç bardak su içmek!

su_beyin_fonsiyonlari.jpg

Toksinler dışarı!

Böbreklerimizin düzgün çalışması için günlük su alımının en az 2 litre olması gerekiyor. Sistemimizin düzgün çalışması için gerekli olan günlük minimum su miktarı mutlaka alınmalı.

su_toksinler.jpg

Günde en az 2 litre su!

Günde en az 2 litre, yani 10 su bardağı su içmek kendini çok daha zinde hissetmene neden olacak. Günlük su alım miktarını arttırdığın anda bünyende gerçekleşen olumlu yöndeki değişimi hissedeceksin! 

Su içme zamanı ve suyun sıcaklığı da önemli!

Günde en az 2 litre dedik ancak tüm gün su içmeyip de gecenin bir vakti 2 litreyi bir anda içmen de sağlıklı yaşaman adına pek yarar sağlamayacaktır. Suyun gün içerisinde azar azar ve sık sık içilmesi gerekli. İdeal olan ise içtiğin suyun oda sıcaklığında olması. Soğuk suyun vücutta kalma miktarı ile ılık suyunki farklıdır. Soğuk su vücuttan çok daha çabuk atılırken ılık su tüm vücudu dolaşır ve toksinleri ardına katar. 

su_icme_zamani.jpg

Diyetlerin vazgeçilmezi

Su içmenin gerekliliğinden istisnasız her diyette bahsedilir. Metabolizmayı hızlandırma ve ödemi atma özelliği sebebiyle diyetlerinde sıklıkla su içmen yararına olacaktır.

Kırışıklıkların baş düşmanı

Suyun faydası yalnızca vücudunun iç dengesini sağlamak ve bünyeni toksinlerden arındırmakla kalmıyor!  

su_kirisikliklarin_bas_dusmani.jpg

Su zehirlenmesine dikkat!

Her şeyin olduğu gibi, suyun da fazlası zararlı olabiliyor. Gün içerisinde çok fazla su alındığında vücuttaki elektrolit dengesi bozulabiliyor ve bu da normal işleyen beyin fonksiyonlarına zarar verebiliyor. 

Özellikle şok diyetleri deneyenlerin bir an önce kilo kaybetmek için gereğinden fazla su tüketmesi su zehirlenmesine zemin hazırlıyor. Bu sebepten günlük su alım miktarını maksimum 3.5 litre olarak sınırlamakta fayda var.

su_zehirlenmesi.jpg

NN Hayat ve Emeklilik ile Geleceğim Güvende!

Kendinin ve sevdiklerinin sağlığına önem veriyor, hayatını dolu dolu geçiriyorsun. NN Hayat ve Emeklilik seni ve sevdiklerini hayatın beklenmedik sürprizlerine karşı güvence altına almak için var! Sen de senin isteklerini anlayan ve seni dinleyen NN Hayat ve Emeklilik’in bir parçası ol, sevdiklerinin güven içerisinde olduklarından emin, rahat ve eğlence dolu bir yaşama kapılarını aç!





Benzer İçerikler

Emeklilikte Hayatında Neler Değişiyor?

Bak hayatında kimi güzel, kimi de sıkıcı neler değişecek!

Emeklilikte de Kazanç Sağlamanı Sağlayacak 5 Yatırım Önerisi

Emekliyken ekstra kazanç sağlamana yardımcı olacak 5 yatırım önerisi.

Beyaz Yakalı Problemleri: İş, Uyku ve Spor Üçgeni

Masa başı bir iş yapıyorsun, plaza insanı, beyaz yakalı mizahına sürekli maruz mu kalıyorsun?

Hesaplama Araçları

İyi Yaşa Hayat Sigortası Prim Hesaplama

Hesaplamaya Başla

Eğitimmatik

Hesaplamaya Başla

Bize Ulaş

Lütfen aramak istediğin acenteyi seç